Acţiunea itinerantă a Uniunii Ziariştilor
Profesionişti din România a atins şi Bacăul.
În Amfiteatrul „Dumitru Alistar“ al Facultăţii de Litere din cadrul
Universităţii „Vasile Alecsandri“, Catedra de Limba şi literatura română şi Ştiinţe
ale comunicării a organizat întâlnirea dintre studenţii programului de studii
Comunicare şi relaţii publice şi jurnalişti din Bacău şi din ţară. Preşedintele
organizaţiei, Doru-Dinu Glăvan, l-a omagiat pe Vasile Alecsandri în calitate
de... redactor al publicaţiei „Certitudinea“, alături de... Mihai Eminescu. Cu
privirea către actualitate, a subliniat că „maturitatea seniorilor nu poate fi
depăşită de frenezia tinerilor“. „Fiecare senior ar trebui să ia câte un tânăr
jurnalist într-un act de mentorat“, a adăugat Ovidiu Zanfir. Vasile-George Puiu
a elogiat radioul ieşean, Cristina Cârtiţă-Buzoianu a atenţionat asupra
pericolului ştirilor false, Petru Frăsilă a oferit un model de luptă pentru
drepturile jurnalistului, iar Ioan Dănilă a propus din nou deschiderea de
rubrici dedicate limbii române în toate publicaţiile. Filialei Bacău i
s-a decernat Medalia Centenar UZPR, iar Mihai Buznea, Eugen
Verman, Leonard Popa şi Ştefan Radu au primit distincţia Credinţă
şi loialitate, înmânată de preşedintele UZPR. (D. I.)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Reportaj de suflet
Tescani, „laboratorul” cu aură misterioasă
unde „Orfeul Moldav”, G. Enescu,
a creat opera Oedip
Text şi foto:
Cornel CEPARIU
Cornel CEPARIU
Publicul care a asaltat, în seara zilei de13 martie 1936, impunătoarea şi somptuoasă Operă Garnier din Paris pentru a fi prezent, pe viu, la premiera mondială a operei Oedip, creaţie aparţinând lui George Enescu, nu cred să fi bănuit şi nici măcar să se fi întrebat, chiar după răsunătorul succes, despre locul unde a fost concepută lucrarea lirică ce va deveni, potrivit criticii a timpului, una din „cele mai fertile” expresii muzicale a „gândirii” sufletului uman.
Cum, dealtfel, nici publicul bucureştean prezent, mult mai târziu, în data de 22 septembrie 1958, la cea dintâi reprezentaţie a operei în România, ocazie oferită de prima ediţii a Festivalului internaţional „George Enescu”, nu a părut curios să afle „laboratorul” unde Enescu pusese în „amestec” sufletul său cu epica tragediilor lui Sofocle „Oedip în Colona” şi „Oedip Rege” condensate întrun libret aparţinând lui Edmund Fleg.(citiţi articolul integral)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu