vineri, 23 aprilie 2021

Întânire on-line cu reprezentanţii filialelor din ţară

 

Miercuri, 20 aprilie s-a desfăşurat on-line întâlnirea de lucru a reprezentanţilor filialelor UZP din ţară cu preşedintele Doru-Dinu Glăvan. Cu acest prilej s-au abordat câteva probleme considerate urgente pentru desfăşurarea activităţii organizaţiei conform programului stabilit la Conferinţa Naţională.

Astfel, preşedintele Glăvan a solicitat membrilor din teritoriu să trimită cât mai curând articole pentru Revista UZP (numărul 2 / 2021). Tematica acestei ediţii este promovarea proiectelor jurnalistice cu impact local şi zonal, a figurilor importante din breasla noastră, a evenimentelor în care se implică UZPR. Rugămintea redacţiei este ca materialele să fie însoţite şi de ilustraţie.

De asemenea, în cadrul întâlnirii s-au trecut în revistă principalele evenimente ce sunt în pregătire pentru 2021. Cel mai important este, bineînţeles, decernarea „Premiilor UZPR 2020” ce are ca idee centrală „Sens şi contrasens în media”. Se vor acorda, probabil, peste 30 de premii ce vor răsplăti eforturile publiciştilor români, membri ai organizaţiei noastre. Televiziunea Română şi-a arătat disponibilitatea fermă de a găzdui şi anul acesta evenimentul ce va fi transmis în direct.

Sunt în pregătire şi „Premiile «Cronica timpului»”, devenite deja de tradiţie.

O atenţie deosebită se acordă Concursului Internaţional de Eseu „Iulia Haşdeu” destinat copiilor talentaţi din ţară şi din diasporă.

Preşedintele Glăvan a anunţat cu satisfacţie că Editura UZP funcţionează foarte bine, săptămânal fiind lansate noi titluri. La fel de îmbucurătoare este activitatea Studioului UZP-TV care are în portofoliu câteva documentare culturale (seriale), filme ce au fost preluate, prin convenţie, de către televiziuni locale şi regionale.

Şi tot la categoria iniţiativelor importante în care UZP se implică se înscrie şi Festivalul Internaţional al Filmului Ecologist – EcoFest ce se va desfăşura în perioada 7 - 13 iunie în Parcul Romanescu din Craiova. Programul acestui eveniment a fost prezentat de Lavinia Şandru (membru UZP), cea care de un deceniu se ocupă, împreună cu un grup de colegi entuziaşti, de organizarea Festivalului (ajuns, iată, la cea de-a XI-a ediţie!). Ea a solicitat colegilor din UZP să fie ajutată cu numerele de telefon şi adresele de e-mail ale posturilor locale şi regionale de televiziune pentru a discuta modul de promovare a evenimentului de la Craiova.

Şi pentru că suntem o organizaţie ce ne autofinanţăm, preşedintele Glăvan a făcut un apel către colegii noştri din teritoriu pentru a completa declaraţiile privind redirecţionarea a 3,5 % din impozitul pe venit către organizaţia noastră. Aceste documente pot fi trimise prin poştă la sediul central sau pot fi colectate de către preşedinţii filialelor pentru a fi depuse pe bază de borderou la ANAF.

În finalul întâlnirii on-line, preşedintele Doru-Dinu Glăvan a anunţat că următoarea discuţie (tot la distanţă!) o vom avea probabil în prima parte a lumii mai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Reportaj de suflet


Tescani, „laboratorul” cu aură misterioasă
unde „Orfeul Moldav”, G. Enescu,
a creat opera Oedip



Text şi foto:
Cornel CEPARIU


Publicul care a asaltat, în seara zilei de13 martie 1936, impunătoarea şi somptuoasă Operă Garnier din Paris pentru a fi prezent, pe viu, la premiera mondială a operei Oedip, creaţie aparţinând lui George Enescu, nu cred să fi bănuit şi nici măcar să se fi întrebat, chiar după răsunătorul succes, despre locul unde a fost concepută lucrarea lirică ce va deveni, potrivit criticii a timpului, una din „cele mai fertile” expresii muzicale a „gândirii” sufletului uman.
Cum, dealtfel, nici publicul bucureştean prezent, mult mai târziu, în data de 22 septembrie 1958, la cea dintâi reprezentaţie a operei în România, ocazie oferită de prima ediţii a Festivalului internaţional „George Enescu”, nu a părut curios să afle „laboratorul” unde Enescu pusese în „amestec” sufletul său cu epica tragediilor lui Sofocle „Oedip în Colona” şi „Oedip Rege” condensate întrun libret aparţinând lui Edmund Fleg.

(citiţi articolul integral)